Otse põhisisu juurde

IT juhtimine ja riskihaldus

Maailmas on nii mõndagi väga head ja tuntud juhti IT valdkonnast, aga nad on väga erinevad oma tüübi poolest. Seekord tahaksin arutada ja näiteks tuua kaks sellist väga tuntud juhti.

Juhi tüüpe on palju ja nad on väga erinevad. Võiks välja tuua sellised rollid nagu juht (leader), teavitaja/suhtleja (communicator), treener/juhendaja (coach), mentor/õpetaja (mentor), arengumootor (change agent) ja ülemus (power broker). Vaatleme siis kaht juhti ning milliseid rolle nad täidavad või omavad.

Mark Zuckerberg, Facebook CEO

Mark Zuckerberg sündis 1984 aastal ning tema on Facebook kaasasutaja. Tema suure juhi teekond algas Harvard ülikoolis, kus 2004 aastal Mark koos oma sõpradega alustas veebisaidig, mis lasi luua oma profiili, pilte üles laadida ning suhelda teiste kasutajatega. Lõpuks nimetati seda The Facebook ning aasta lõpuks oli nendel miljon kasutajat. Juba 2005 aastal selline riskikapitaliühing nagu Accel Partners investeerisid noortesse arendajatesse ja ettevõtjatesse 12.7 miljonit dollarit. 
Mark Zukerberg on juhi tüübi poolest peamiselt teavitaja/suhtleja (communicator). Ehkki oma karjääri alguses ei olnud ta kõige parim rääkija, praegu inimesed imetlevad kui tõhusalt ja vabalt Mark oskab rääkida oma meeskonnaga ja ka kogu maailmaga.

Larry Page, Google kaasasutaja, Alphabet CEO

Larry Page sündis 1973 aastal ning on eelkõige tuntud kui Google kaasasutaja. Google kasvas välja Stanford ülikoolis koos Sergei Brin -ga tehtud uurimistööst, mille raames loodi otsingumootor, mis tagastas lehekülgi nende populaarsuse järgi, kuna järeldati, et kõige populaarsemad on ka enam kasutatavad. 1998 aastal asutati Google peale 1 miljoni dollari investeerimist perekonna ja sõprade poolt.
Larry Page on juhi tüübi poolest juht (leader) kui ka treener/juhendaja (coach). Nagu ta ise on öelnud, tema roll ettevõttes on tagada kõikidele töötajatele suurepärasi võimalusi ja anda inimestele tunde, et nemad panustavad inimeste heaolu edendamisele ning nende tööl on oluline mõju. 

Viited

  • http://www.centerforworklife.com/mark-zuckerbergs-leadership-qualities/
  • https://www.cnet.com/news/the-evolution-of-mark-zuckerberg-as-a-leader/
  • https://www.biography.com/people/mark-zuckerberg-507402
  • http://www.centerforworklife.com/leadership-qualities-larry-page/
  • https://larrypagebusinessleader.wordpress.com/
  • https://www.biography.com/people/larry-page-12103347

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Litsentsid ja autoriõigus - Copyleft

Seekordseks teemaks on copyleft ehk vabakasutuslitsents. Copyleft on üldine meetod, mis muudab programmi või mõne muu töö avatuks ning nõuab, et kõik modifitseeritud või laiendatud versioonid oleksid samuti avatud. Seega, antud litsents annab tavalisele inimesele järgmised õigused mingi antud programmi või töö suhtes: Vabadus kasutada ja vaadata töö lähtekoodi või -teksti Vabadus kopeerida või jagada Vabadus tööd iseseisvalt muuta Vabadus muudetud tööd edasi levitada Kõige lihtsam viis, kuidas teha programmi vabavaraliseks, andes talle copyleft litsentsi, on publitseerida töö kuhugi avaliku domeeni (näiteks GitHub) ning mitte kaitsta seda autorõigustega. See laseb teistel, aktiivsetel inimestel täiendada programmi ning seda edasi arendada. Mõned võivad kasvõi luua antud koodist suurema, üldkasutatavama programmi. Copyleft saab jagada veel erinevateks litsentsideks. Toon need välja mõnede näidetega. Väga tugev copyleft - Litsents nõuab, et kogu kood oleks viidud sama

IT Eetika

Seekordseks teemaks on eetika ITs. Nimelt, vaatlen ma ühe IT suurfirma eetikakoodeksit ning proovin aru saada, millised on nende põhilised väärtused. Keskendun DELL firmale. Nende koodeks on vabalt kätte saadav internetis siin . Dell koodeks on jaotatud viite põhikategooriasse. Nendeks on klient, koos võitmine, innovatsioon, resultaadid ja terviklikkus. Kindlasti, kõik need teemad on tähtsad iga firma jaoks. Mina aga tahan uurida kolme neist, kuna arvan, et IT maailmas on need eriti tähtsad. Klient Selles kategoorias on välja toodud sellised punktid nagu " me kaitseme klientide isikuandmete privaatsuse ". See alampeatükk seletab, et firma kasutab ainult vastustustundlikke ja seaduslikke meetodeid isikuandmete kogumiseks, kasutamiseks, jagamiseks. Kindlasti, üks väga tähtis eetika aspektidest on klientide andmetega töötamine. Kahtlen, et keegi meist sooviks, et tema andmetega keegi kuritarvitaks. See on väga tähtis ning peab olema reguleeritud ja kontrollitud. Välja on k

IT proff Eestis aastal 2017

Tahaks arutada teemal, milline peab olema inimene, kes saab end nimetada IT profiks. Millised peavad temal olema omadused, oskused. Küsimus seisneb ka selles, millised kõik neist on tähtsad, et saada Eestis IT profesionaaliks? Väga rakse on määratleda professionaalsust. See sõltub paljuski valdkonnast ja nõuetest, mida antud valdkond sätib. Ja samas ikkagi, omaduste esiletõstmine just proffi jaoks on väga raske töö. Kindlasti, järgmine küsimus oleks, kuidas saada proffesionaaliks? Siinkohal mul on oma kindel seisukoht. Arvan, et oma ala spetsialistiks saab just see isik, kelle jaoks töö on ka tema peamine hobi. Kui inimene tunneb rõõmu ja huvi sellest, mida ta teeb, saab temast oma ala tippspetsialist, mis on võrdväärne proffesionaaliga. Ja see ei kehti ainult IT jaoks, vaid on seisukoht, mis sobib igale erialale. Seega, lähtuvalt oma kogemusest ja oma mõtetest, tooksin välja just need eeldused, omadused ja oskused, mis on vajalikud just IT erialal töötavale inimesele, et ta saaks