Seekordseks teemaks on eetika ITs. Nimelt, vaatlen ma ühe IT suurfirma eetikakoodeksit ning proovin aru saada, millised on nende põhilised väärtused. Keskendun DELL firmale. Nende koodeks on vabalt kätte saadav internetis siin.
Dell koodeks on jaotatud viite põhikategooriasse. Nendeks on klient, koos võitmine, innovatsioon, resultaadid ja terviklikkus. Kindlasti, kõik need teemad on tähtsad iga firma jaoks. Mina aga tahan uurida kolme neist, kuna arvan, et IT maailmas on need eriti tähtsad.
Dell koodeks on jaotatud viite põhikategooriasse. Nendeks on klient, koos võitmine, innovatsioon, resultaadid ja terviklikkus. Kindlasti, kõik need teemad on tähtsad iga firma jaoks. Mina aga tahan uurida kolme neist, kuna arvan, et IT maailmas on need eriti tähtsad.
Klient
Selles kategoorias on välja toodud sellised punktid nagu "me kaitseme klientide isikuandmete privaatsuse". See alampeatükk seletab, et firma kasutab ainult vastustustundlikke ja seaduslikke meetodeid isikuandmete kogumiseks, kasutamiseks, jagamiseks. Kindlasti, üks väga tähtis eetika aspektidest on klientide andmetega töötamine. Kahtlen, et keegi meist sooviks, et tema andmetega keegi kuritarvitaks. See on väga tähtis ning peab olema reguleeritud ja kontrollitud. Välja on ka toodud punkt "me oleme pühendunud kvaliteedile, turvalisusele ja ohtusele meie toodetes", mis on samuti väga tähtis kasutaja perspektiivist. Selle põhiidee seisneb selles, et kõik Dell tooted peavad olema ohutud, turvalised ja töökindlad. Arvan, et need kaks kirjeldavad väga hästi, millist suunda on Dell võtnud oma klientide suhtes ning see on õige, kuna kõik ettevõtted peavad olema kliendikesksed.
Innovatsioon
Nagu ka kõik teised firmad, püüavad ka Dell olla innovatiivsed. Kindlasti, võib selle alla panna ka konfidentsiaalset informatsiooni. Nii on ka Dell teinud ning nende eetika printsiibiks on saanud selline mõte, et "me kaitseme oma konfidentsiaalset informatsiooni". Koodeksi rikkumist loetakse juhul, kui on kuritarvitatud või avalikustatud nende konfidentsiaalset teabet. See on täitsa õiglane, kuna võib mõjutada firma sissetulekuid ja tulu. Nad kaitsevad nii enda, kui ka kolmandate osapoolte informatsiooni ning see on selgelt kirjeldatud ka nende koodeksis. Märkimisväärseks võib lugeda ka "me reklaamime jätkusuutlikut lähenemisviisi". See tähendab, et Dell on pühendunud inimarengu juhtimisele ning panevad oma tehnoloogia ja teadmised tööle seal, kus see teeb ainult paremat kogu naailma ja inimarengu jaoks. Pole piisavalt teha toodet ainult natukene paremaks.
Koos võitmine
Võtmepunktiks oleks siin "me väärtustame mitmekesisust, võrdseid võimalusi ja austust". Põhiidee seisneb selles, et pakkuda oma töötajatele produktiivset ja ohutut keskkonda, mis soodustab avatuid dialooge ning mõtete lendamist. Nad on täiesti vastu diskrimineerimisele ning vaenulikule käitumisele. See on üks koostöö aspektidest ja iga suurem firma peaks sedalaadi mõtlema ja käituma, sest töötajad on kõige tähtsam ettevõtte osa. Minu arvates on veel tähtis, mida iga koodeks peaks sisaldama on, et "me kaitseme meeskonnaliikmete isikuandmete privaatsust". Kõik töötajad peavad kaitsma peale firma ka selle töötajate saladusi.
Dell on oma eetikakoodeksis välja toonud suur hulk punkte erinevate teemade katmiseks. Tõin enda arust välja just need, mis peavad eksisteerima igas firmas, vaatamata valdkonnale, kus see tegutseb. Aga keskseks ideeks igas koodeksis on inimeste ja privaatse informatsiooni kaitsmine, mis kindlasti on õige suund.
Viited
- http://i.dell.com/sites/doccontent/corporate/corp-comm/en/Documents/Dell-Code-of-Conduct-External.pdf
Kommentaarid
Postita kommentaar